Van Sydney naar Melbourne (kangoeroes gespot!!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Graus - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Melbourne (kangoeroes gespot!!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Graus - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Melbourne (kangoeroes gespot!!)

Door: tessagraus

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Februari 2011 | Australië, Melbourne

G'day mates!

Momenteel heb ik me alweer in Melbourne genesteld. Het is hier heel mooi weer, 27 graden met lekker veel zon. Helaas heb ik tot nu toe niet altijd zo'n mooi weer gehad.. Oké, laat ik maar eens bij het begin beginnen. Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste verslag heb geschreven, dus ik moet even diep graven. Nadat ik die dinsdag achter de computer vandaan was gekropen, gingen we met onze groep naar het park. Het was echt super gezellig en hebben die avond ook in het park pizza's gegeten. Als je omhoog keek zag je sterren (duh), maar ook zwermen vleermuizen. Hele grote! Ook kregen we in het park bezoek van een of andere reuze-eekhoorn. Die zat lekker op z'n gemak aan een noot te knagen. De volgende dag was een regel-dag. Er zou voor ons een bankpasje klaarliggen bij de bank in Sydney dus gingen we daar even langs. Na een wandeling van dik drie kwartier kwamen we bij de bank aan en kregen we te horen dat onze bankpasjes er nog niet waren. Super chill dus!!! Stom begin van de dag, maar we hebben de dag wel leuk afgesloten. Het was namelijk onze laatste avond samen, dus zijn we met z'n allen wat gaan drinken. Behalve dat er verdwaalde kakkerlakken rond trippelden, was het een prima pub en werd het een gezellige avond. Helaas konden we onze roes niet uitslapen, want er stond veel op het programma de volgende dag. Inpakken, uitchecken, bankpasje ophalen en op tijd weer terug zijn om afscheid van elkaar te nemen. Moet wel zeggen dat dit een heel moeilijk moment was. Klinkt misschien 'n bietje cliché, maar als je al een week samen met je groep bent raak je nogal aan elkaar gehecht. Het is een soort zekerheid en dat valt dan ineens weg. Ieder gaat nu zijn/haar eigen weg. De één vertrok naar Nieuw Zeeland, de ander had een surfkamp geboekt, weer anderen gingen er met een bussie opuit en ik vertrok met Sarah samen naar... Wollongong. Klinkt dat nou niet heel interessant? Nou, dat was het dus niet echt. Het hostel waar we in Sydney verbleven was erg goed. Best grote keuken en een flinke huiskamer. Ongeveer tien computers met webcam, prima sanitaire voorzieningen en deuren waarbij je een pasje nodig hebt om ze open te doen. Het hostel van Wollongong week hier nogal vanaf... Het rook er naar boerderij (ze hadden alleen twee honden), het bed rook muf, er was een mini keukentje met maar één voornuis, er waren enorm veel muggen (sliep er twee nachten en had 19 muggenbulten) en we zagen EEN RAT door de keuken trippelen!! Echt zo'n vies vetzakje! Wel was er een leuke binnenplaats waar iedereen bij elkaar kwam zitten. Er zaten ongeveer 15 mensen in het hostel en ze waren ook nog eens gezellig. Hier hebben Sarah en ik onze first Ozzie Barbie gehad (een barbecue op z'n Australisch). Hmmm die was wel lekker. Alleen de regels van de Barbie zijn nogal idioot: de vrouwen doen de boodschappen, de vrouwen maken de salade, de vrouwen bereiden het vlees voor, terwijl de mannen de bbq aan proberen te krijgen. De vrouwen brengen het eten naar de mannen en de mannen mogen het dan op de bbq leggen. De mannen hebben de controle over het vlees (dat houdt dus in; kijken naar het vlees en als het een beetje begint te roken, het vlees omdraaien. Wow!). Vervolgens ga je eten en na het eten mogen de vrouwen afwassen terwijl de mannen onderuitzakken, een biertje opentrekken, hun broek ontknopen en met een diepe zucht slaken van het harde werk. En nee, zo hebben Saar en ik het bij onze first Barbie niet laten lopen. Hebben een jongen de salade laten maken, daarna lekker gesmuld en natuurlijk wel meegeholpen met de afwas. Die avond bleven we nog tot laat wat drinken in het hostel (in Wollongong zelf was er geen drol te doen). De volgende ochtend vervolgenden we onze tocht richting Melbourne. Onze volgende stop werd Batemans Bay. Maar eerst moesten we nog met onze mega tassen bij de bushalte zien te komen. Het was ongeveer 20 minuten lopen in de stikhete zon, maar toch liepen we stoer door. Op dit soort momenten voel ik me een echte backpacker! Eigenlijk omdat alleen op dit soort momenten een backpack op mijn rug zit gebonden en een daypack op mijn buik. (ZOOO charmant, I know!) Voor de rest dump je je backpack gewoon in je kamer. De busreis naar Batemans Bay was super mooi. Langs kusten met rotsen, door bossen die eruit zagen als regenwouden en langs enooorme weilanden met paarden. Ik bleef maar uit het raampje kijken. Totdat ik in slaap viel. Ons hostel in Batemans Bay was een houten huis en lag in het midden van een bejaarden-stacaravan-camping. Er was trouwens wel een speeltuintje en een zwembad!! (3 bij 4 meter en 1 meter diep, maar toch.) Ook in dit hostel zaten best leuke mensen. 's Avonds kwam Kristina (duits meisje dat in Wollongong in hetzelfde hostel zat) aan in Batemans Bay. Dat was heel gezellig. De volgende dag REGENDE het en hebben we binnen maar twee films gekeken. 's Avonds lekker avondeten gekookt (echt, ik verbaas me over het feit dat ik tot nu toe eigenlijk elke avond lekker (en ook gezond, hoor mams) heb gegeten, terwijl ik ook nog zelf mee heb gekookt!). Verder hebben we veel gekaart (soms tot 1 uur s nachts) met vooral de mannen in het hostel. Die waren heel aardig en grappig. Maar er was gelukkig ook jong volk bijgekomen. O.a Robin, een nederlandse jongen, waarmee we nog zijn gaan vissen. Op dinsdag hebben we een bootje gehuurd en zijn we 3 uur gaan vissen. De boot was inclusief vishengels en vieze garnalen. Die garnalen moest je dan aan zo'n haakje rijgen (was nog best moeilijk, vooral nadat ze een tijdje in het zakje hadden gezeten en warm begonnen te worden en hun kopjes er steeds afvielen. Lekkerrr) dan gaf je een flinke zwiep met je hengel en slingerde je dat ding in het water. Vervolgens ga je niks doen en wachten. Nou, ik had er echt het geduld niet voor plus die viskes aten de heletijd de garnaal van mijn haak af. Slimmerikken. MAAR ik had wel de eerste vis gevangen! Hoe vind je die! Hij was superrrr sterk en ik dacht echt; 'wow da's een flinke!' Uiteindelijke bleek het geen flinke, maar een grappig vis. Hij had zichzelf helemaal opgeblazen, zag er echt debiel uit joh. Zo'n dikke ballon met stekels. Het was dezelfde soort vis als Bobby van Fiding Nemo. Ik had hem in een netje gedaan, alleen toen we hem terug wilden gooien bleef hij met z'n stekels in het net hangen. Ook maakte hij vreemde ontplof geluidjes. Even dachten we dat hij ook echt ging ontploffen en dat we dalijk onder allemaal stukjes vis zouden zitten. Was niet gebeurd, hoor. Robin heeft hem uit het net gekregen en toen dobberde Bobby een beetje op het water. Hij leek wel dood, heel zielig. Maar op een gegeven moment hoorde je pfffffff en was hij aan het leeglopen om vervolgens weer weg te zwemmen. Wat een avondtuur. Nadat we het bootje weer hadden teruggebracht en ik de bootverhuurder trots had ingelicht over mijn vissie (het bleek een blowfish te zijn geweest) gingen we boodschappen doen en 's avonds barbecuen met z'n allen. Daarna natuurlijk weer tot laat gekaart. Ik heb Asshole geleerd. Woensdag was helemaaal een leuke dag. Saar en ik gingen namelijk naar the Mogo Zoo, een dierentuin. Daar waren echt grappige dieren. Vooral de stokstaartjes vond ik leuk, maar ik hoopte natuurlijk dat ik mijn eerste kangoeroe zou zien die dag. Viel dat even tegen. Het REGENDE alweer en de dieren waren een beetje aan het schuilen. De kangoeroes stonden helemaal achterin en het enige wat je zag waren twee bruine vlekjes. MAAR we hebben die dag alsnog kangoeroes gespot. En hoe! Want uitendelijk kregen we een beetje genoeg van de regen en de dierentuin en hebben we Andrew (man van hostel) opgebeld die ons direct kwam halen. Na wat gegeten te hebben zijn we met Andrew naar Pebbly Beach gereden. Echt prachtig daar! Het begint met een grasveld dat overloopt in zand met een prachtige zee en rotsen. Na een paar minuten kreeg ik pas door dat we vlak naast een groepje kangoeroes stonden! Die lagen daar gewoon lekker te grazen en te chillen en je kon er zo naartoe lopen. We kwamen maar niet al te dichtbij, want eentje had een joey in de buidel, super lief!! Maar toch kwamen we op zo'n 2 meter afstand. Ze waren zo relaxed en keken helemaal niet van ons op. We hebben nog een stuk over het strand en de pebbles gewandeld en zijn toen weer in de auto gestapt. We moesten een stuk door het bos en alsof die kangoeroe-spotterij die dag nog niet genoeg was, huppelde er ook nog even een Walibi voor de auto langs. Een geslaagde dag dus. Het hostel in Batemans Bay staat trouwens ook nog op een plek met heel veel bomen waar veel papegaaien en geelkuif kaketoes zitten. Die zijn hier zo normaal als duiven in Amsterdam. Donderdag werd was-, internet- en boodschappen-doen-dag. s Nachts bleven Sarah en ik op, omdat we een bus om 4:30 's ochtends hadden geboekt naar Lakes Entrance. Dit bleek ook een of ander gat te zijn, maar we vermaakten ons wel. We ontmoetten daar wel een man, Brent, die 2 jaar geleden een ongeluk heeft gehad tijdens het skydiven. Tijdens de sprong wilde hij zijn paracute openen, maar de touwtjes waren geknapt!! En hij smakte zo op de grond!!! Maar hij leeft dus nog gewoon! Hij zit niet eens in een rolstoel! Hallo hij had eigenlijk dood moeten zijn, zijn knieën hadden gewoon in zijn nek moeten zitten. Hij is gewoon een miracle-man. Verder zijn we echt FLINK uitgeweest. In een superrrrrrrr coooole hippe vette .. kinderdisco! Er waren maarliefst 6 mensen!!! Maar we konden er wel om lachen en het werd nog best een grappige avond. Op een gegeven moment vonden we het toch genoeg en wilden we naar huis lopen. Maar dat mochten we niet van een dikke security man. Het was veeeeuul te gevaarlijk voor ons, twee onschuldige, kwetsbare backpacker meiskes, om te lopen. Er zouden te veel foute aborigionals verstopt zitten. Dusss werden we gebracht door een vreemde man. Ook erg veilig, maar er is niks gebeurd EN het was gratis :). Helaas konden we de volgende ochtend niet uitslapen. We vertrokken al om 9 uur naar Melbourne samen met Darren. Hij had een (zowat uit elkaar gevallen) jeep en bracht ons een heel stuk. We zaten met z'n drieën voorin en veel dingen in de auto waren stuk of er erg slecht aan toe. Wel was het super gezellig. We hebben vooral uit volle borst meegezongen met de radio. God zij dank kwamen we heelhuids aan op het station en hoefden we nog maar 1,5 uur met de trein. Na vertraging en gedoe kwamen we ein-de-lijk in Melbourne aan. Een fantastische stad!!! Vind de eerste indruk van Melbourne leuker dan die van Sydney. Ook vielen we met onze neus in een groot festival. Toevallig waren Arjen en Stefan (twee jongens uit onze reisgroep) er ook en hebben we met ze afgesproken. Het werd een hele leuke avond, alleen was het bier suuuper duur. Het hostel waar we nu zitten is best goed, maar wel prijzig. Dus morgen verkassen we weer naar een ander. Het is hier nu 5 uur s middags, tijd om boodschappen te doen en te koken! Sarah is al tien jaar klaar en zit nu hier naast me. Ze heeft al heel lang lief op me zitten wachten, maar ondertussen begint ze jengelen als een klein kindje dat we moeten gaan. Ze is echt een schatje hoor, die Saar. Ben heel blij met haar. Dus ik doe haar nu even een plezier en ga afsluiten. Heb ook wel ziek veel getypt, volgens mij is iedereen alverwege afgehaakt haha. OKE doeeeeeei lieve volgers XXXX Tessa (en een beetje Sarah)

  • 14 Februari 2011 - 09:29

    Loulou:

    Hé lekkerding! Wat een avontuur en wat een verhaal, heeeel lang maar je schrijft zo leuk dat ik denk dat niemand afhaakt! Ik zie het allemaal voor me hoe je het meemaakt en je maakt me aan het lachen. Supergrappig dat je met Sarah verderreist! Mitch (de lover van een vriendin van Sarah) kwam op school naar me toe en zei: JOUW NICHTJE REIST VERDER MET SARAHHH!! Superleuk, zit je aan de andere kant van de wereld, is de wereld toch nog klein. Ik ben trots op je en ben blij voor je dat alles vooral heel leuk is daar.
    Pas goed op jezelf en vergeet me niet!

    Dikke kus, je nichie Loulou

  • 14 Februari 2011 - 09:31

    Loulou:

    ps. happy valentinesday honeeyyy!

  • 14 Februari 2011 - 09:56

    Nina G:

    Aubi, echt geweldig dat je het daar zo naar je zin hebt en je schrijft inderdaad ontzettend leuk dus het lijkt mij sterk dat iemand afhaakt! Enjoy XXXXXXXXXX

  • 14 Februari 2011 - 10:15

    Amintha:

    Alweer een gezellig verhaaltje!
    ben blij dat je het daar zo goed hebt en dat je teminste niet alleen bent! samen is altijd leuker haha(A)`
    hoop dat je nog veel leuke dingen mag meemaken en nog super weer hebt!

  • 14 Februari 2011 - 12:11

    Ineke:

    Ha mijn lieve dochterke,
    Je moet er even voor gaan zitten, maar dan krijg je ook wat: een sprankelend verslag van ons levenslustige kind in Australië. Je laat ons wederom meegenieten van al je indrukken en ervaringen. Fijn dat je in Sarah een gezellige reisgenoot hebt gevonden.
    Ben benieuwd wanneer je je eerste koalabeer spot. En...kunnen we je binnenkort te paard bewonderen (met die leren cowboyhoed op)? Geniet lekker verder, "haal eruit wat erin zit"!!
    Dikke kus..

  • 14 Februari 2011 - 14:18

    Marjolein:

    Tessake ouwe globetrotter !

    Wat een gave verhalen zeg! Roosmarijn en ik volgen ze trouw ;) Heeel veel plezier nog en hopelijk snel weer een verhaal hoor..

    Xx Marjolein

    p.s. ook veel sterkte met alle steve-irwin-avonturen en stekelvissen enzo !

  • 14 Februari 2011 - 19:55

    Jose Stoffels:

    De weg die jij bent gegaan van Sydney naar Melbourne heb ik ook gereden en idd een prachtige tocht. Vooral de stukken door de bossen en langs de zee.
    Ik weet nog niet wat je nog meer ga bezichtigen, maar Melbourne vond ik de smerigste stad van Australie. De botanische tuinen zijn moeite waard om te bezoeken. Veel plezier nog. Ga je nog het hoogste gebouw in met de glazen vloer..kan zo gauw niet op de naam komen.
    Jose

  • 14 Februari 2011 - 21:03

    René Uut Nimwegen:

    Hallo Tessaatje,

    Wat maak je toch veel mee daar in dat verre land met veel regen. Leuk omdat allemaal te lezen. Die Australische gewoonte bij de barbecue bevalt me wel. Gewoon zoals het hoort: de jongens lekker verwennen. Ik denk dat ik maar eens even kom overvliegen. En dan al die dieren om je heen. Kangoeroes, kakkerlakken, opgeblazenballonvisjes, ratten, muggen. Heerlijk, zo dicht bij de natuur. Maar ik merk ook dat er geen gebrek aan mannen is. Jaja je vermaakt je wel. Doe dat ook maar lekker,geniet ervan en tot je volgende verhaal. En maak je geen zorgen om je moeder, daar letten wij hier heeeeeeel goed op.

  • 16 Februari 2011 - 20:48

    Antonia:

    Hallo lieve Tessa,
    Heerlijk om je verslag te lezen.
    Je bent in Australie en je reist er op jouw manier.
    Je bent een avonturierster met een open mind!
    Lieve groet

  • 19 Februari 2011 - 12:14

    "juf" Annelies+kids:

    Hoi, hoi,
    Sprak je moeder laatst bij appie happie en hoorde van haar dat je het zo naar je zin hebt. Ik heb thuis gelijk gegoogled.. Geweldige verhalen en super leuk om te lezen. Wat een talent. Elysa vroeg wanneer ze weer eens met jou mocht tekenen ... kortom je hebt een indruk bij onze kids achter gelaten. Als je ooit het idee hebt om juf te worden .. kom maar fijn hier stage lopen, dit lukt jou zo.
    Okay tessa we gaan regelmatig maar
    eens je blog lezen errug leuk! Toedeloe!

  • 19 Februari 2011 - 16:25

    Kim:

    Tessa!!
    Wat een geweldige verhalen zeg!
    Mooi dat je het zo fijn, leuk, geweldig en super hebt!
    Ik zit hier gezellig bij Matthijs en Amint op de verjaardag van de vader van Amint..
    Heel veel plezier nog en ik zal je blijven volgen!

    Veel liefs xx Kim

  • 19 Februari 2011 - 19:50

    Erik, Monique:

    lieve Tessa, wat een prachtig verhaal heb je hier geschreven. Leuk om mee te mogen leven met jou, helemaal daaronder. Geniet lekker en kom na je reis maar een keer bij ons BBQen. Erik doet alles....dikke kuzzzzz en knuf van Erik en Monique.

  • 21 Februari 2011 - 07:28

    Petra (van Lotte):

    Hoi Tessa,
    Ik kwam al googlend op je site terecht. Leuk hoor al je avonturen. Geniet maar lekker van je reis en alles dat je meemaakt. Vergeet je je hele leven niet meer. Ik zet je bij m'n favorieten zodat ik je kan blijven volgen ( wordt een dagtaak met de blog van Esra, Kim en die van Lotte erbij). Kom weer veilig thuis!

    Groetjes van Petra (moeder van Lotte)

  • 22 Februari 2011 - 18:49

    Sari:

    hoi lieve tes!
    wat een leuk verhaal, ben blij dat je het naar je zin hebt. maar wel een vraag, wie is sarah? dat heb ik niet helemaal mee gekregen? ontmoet in de groep en daarmee verder gaan reizen? wel heel leuk, heb je tenminste een vaste buddy!! het klinkt in ieder geval allemaal super daar en hopelijk blijft dat ook zo! have fun en pas goed op jezelf!!
    dikke kus van mij

  • 23 Februari 2011 - 10:39

    Lies Schmidt:

    Hoi Tessa,

    Wat ben ik jaloers op jou. Zit ik hier in dat koude kikkerland en jij zit daar lekker te barbecuen. Gelukkig heb je daar ook leuke reisgenoten. Het lijkt mij allemaal heel spannend, maar wel ervaringen om nooit te vergeten.
    Blijf niet plakken aan zo'n aussie, want dan blijf je daar en zijn we een buurmeisje kwijt. De bedoeling is dat jij later een beetje voor ons gaat zorgen.
    Je moet die mannen daar wel laten werken voor je; wat een luie donders!
    Geniet nog maar lekker!

    Liefs, Lies

  • 23 Februari 2011 - 14:36

    Janne En Ingrid:

    Hi tijger!
    Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven. Ik denk dat Wim en Ineke heel blij zijn als je weer thuis komt en voor hen prima lekker kunt gaan koken!

    Maar heette de gevangen vriend VIS of bedoelde je wat anders? En je doet je vader goed na hoor, die kaartte ook altijd heel laat. Misschien moet je de volgende keer gewoon heel vroeg met kaarten en drinken beginnen, dan kun je de rest van de dag uitslapen!

    Hoop dat de anderen die naar Nieuw Zeeland gingen geen problemen hebben gehad in Christtown.

    Blijf lekker doorgaan met je heerlijke verhalen
    Knuffels

  • 28 Februari 2011 - 09:28

    Sophie Kup:

    haaaa die tessa G,

    na lang wachten toch een message van mij. sorry dat het zo lang op zich heeft moeten laten wachten...!!
    aan je verhalen te lezen zit je helemaal goed daar down under, zelfs wezen vissen hehe..

    kom je een beetje uit de voeten met je engels?

    superkus en tot over 119 dagen+nog wat extra!(WOW duurt lang...)

  • 02 Maart 2011 - 12:17

    Maureen:

    Tessiebessie!
    Wauw wat klinkt dat toch weer allemaal geweldig! Je schrijft het ook echt heel leuk op allemaal.
    Ook super leuke foto´s
    Enjoy!!!
    Liefs.

  • 13 Juni 2011 - 08:56

    Bas V Heumen:

    He tessa echt vet dat je dit doet.
    Hoe is het daar ben je lekker aan ut genieten zie ik.
    Hoe is het weer daar beetje goed weer of?
    En al bij de rode berg geweest nou heel veel plezier daar nog en ik zou de site bij houden gr Bas

  • 15 Januari 2012 - 16:34

    Aslihan :

    ok ik ga een werkstuk hier over houden !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Tessa

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 41175

Voorgaande reizen:

25 Januari 2011 - 25 Januari 2012

Tessa Down Under

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: